Pohodlně se usaďte do kožených sedadel, dejte si svůj oblíbený drink a pusťte se třeba do obchodního jednání. To všechno několik kilometrů nad zemí. Z našich letadel si uděláte i pohodlnou mobilní kancelář.
Pohodlně se usaďte do kožených sedadel, dejte si svůj oblíbený drink a pusťte se třeba do obchodního jednání. To všechno několik kilometrů nad zemí. Z našich letadel si uděláte i pohodlnou mobilní kancelář.
Nechte se unést rychlostí, hbitostí a výkonem Piperu Meridian. Jeho 500 koní vás lehce vynese až do oblak. Navíc má nejnižší spotřebu ve své třídě. Absolutní svobodu tak máte na dosah ruky.
Více o tomto letadleMéně o tomto letadleBílý lak, který směrem k zádi přechází do metalické námořnické modře. To vše doplněné zlatými pruhy. A navíc registrační značka barevně sladěná se zbytkem letadla.
Vstupní otvory motoru speciální navržené v NASA jsou přirozeně odolné proti námraze, aniž by potřebovaly jakékoli vyhřívání. Náš Meridian Vás jednoduše zaujme hned na první pohled.
Pohodlná polohovací sedadla z italské kůže, sklápěcí opěradla, výsuvné stolky, nastavitelná klimatizace nebo třeba elektrické zásuvky. Piper Meridian je vybavený opravdu komfortně.
To všechno proto, abyste měli vždy absolutní pohodlí. Ať už letíte na obchodní schůzku a plánujete v letadle pracovat, nebo se jen chcete prospat po cestě na dovolenou.
V letectví je bezpečnost prioritou, proto má Meridian ztrojený elektrický systém a nouzový umělý horizont má dokonce svůj vlastní akumulátor jako čtvrtý zdroj napájení pro případ, že by ostatní zdroje selhaly.
Základem je GARMIN G1000 se SYNTHETIC VISION. Na přístrojové desce jsou dva 10" PFD displeje a jeden 15" MFD displej. Meridian je dále vybavený zdvojeným GIA 63W NAV / COM / GPS, GFC 700 Autopilot, GMC 710 AP Controller, GCU 476, klávesnicí, Garmin FliteCharts, SafeTaxi, Dual GMA 1347 Audio panelem, zdvojenou GDC 74A Air dat Computers, GTX 33 odpovídačem a GWX 68 Radarem počasí.
Nechybí ani odmrazovací systém FIKI, klimatizace, tlumič bočních kmitů a sluchátka BOSE. V doplňkové výbavě najdete také Jeppesen Chartview, WX-500 StormScope, ADF - King KR 87, DME - King KN63 s KDI 572 indikátorem a další.
Vybavením, ergonomií a jednoduchostí kokpitu Meridian předčí nejeden dopravní letoun.
Úchvatný termodynamický výkon 1000 koní Vás při startu překvapí. O co více, Meridianu stačí pro let pouze polovina a zbytek tvoří rezervu. Díky tomu pro Vás Meridian může přiletět kamkoli.
Stačí mu jen kousek dráhy a již stoupáte vstříc modré obloze, na kterou se díváte nerušeně skrze velká obdélníková okna.
Základní údaje | |
---|---|
Posádka | 1 |
Kapacita | 5 cestující |
Délka | 9 m |
Rozpětí | 13,1 m |
Výška | 3,4 m |
Prázdná hmotnost | 1 557 kg |
Maximální vzletová hmotnost | 2 310 kg |
Kapacita paliva | 644 l |
Pohonná jednotka | 1 × Pratt & Whitney Canada PT6A-42A trubovrtulový o výkonu 500 koní |
Vrtule | 4-listá vrtule konstantních rychlostí s reverzí tahu |
Výkonnost | |
---|---|
Cestovní rychlost | 482 km/h |
Pádová rychlost (plné klapky) | 107 km/h |
Dolet | 1 852 km |
Dostup | 9 144 m |
Stoupání | 7,62 m/s |
Cirrus neusnul na vavřínech a neustále vylepšuje již certifikované letouny. 5. generace modelu SR22 je díky tomu ještě bezpečnější a výkonnější než jeho, ve své třídě bezkonkurenční, předchůdci.
Více o tomto letadleMéně o tomto letadleRobustní i ladný, elegantní i dravý, jednoduchý i funkční. Takový je Cirrus SR22 G3 GTS.
Spojuje v sobě eleganci s praktičností. Třeba u křídla s nosníkem z uhlíkových vláken, kde si můžete nastavit dva různé úhly pro lepší ovladatelnost. Nebo u systému kapilár vyvrtaných do titanového potahu náběžné hrany křídla a stabilizátoru, který předchází námraze.
Nestačí? Tak si k tomu přidejte ještě moderní kabinu i podvozek, LED světla a xenonový přistávací systém. A 310 koní uvnitř. Tohle letadlo prostě vypadá dobře zvenku i zevnitř.
Na palubu vstoupíte, aniž byste se museli ohýbat. A potom se zaboříte do měkkého koženého sedadla. Pohodlné, že? A přidejte si k tomu ještě spoustu místa. Cirrus SR22 G3 má totiž kabinu, která se svými rozměry vyrovná automobilům vyšší střední třídy.
Bezpečněji už létat opravdu nemůžete. Palubní síť napájejí dva nezávislé okruhy, před nárazy vás chrání čtyřbodové bezpečnostní pásy a airbagy, a kdyby bylo nejhůř, jistí vše padák, díky kterému se celé letadlo snese bezpečně k zemi. Strach tak můžete nechat na letišti.
Problémy s GPS? Nevadí, je tu ještě druhá. A druhé rádio. A autopilot S-TEC, kterému nevadí ani závada na primárním ze dvou velkoplošných displejů Avidyne Entegra.
V Cirrusu prostě můžete být v klidu za všech okolností. Tím spíš, že systém zná nejen aktuální letové a navigační hodnoty, ale spočítá i jejich vývoj. Díky nejmodernější avionice vás tak už nic nezaskočí.
Sednete si do kabiny, lehce posunete plynovou páku a Cirrus bleskově nabere rychlost. A vzápětí už přímo před sebou vidíte modrou oblohu, které míříte vstříc.
Pak stačí jen zapnout autopilota a nechat se unášet.
A jakmile se rychlost ustálí na 170 uzlech (315km/h), můžete si v režimu Best economy užívat i dobrý pocit z krásné spotřeby 14 gal/h (53l/h).
Základní údaje | |
---|---|
Posádka | 1 |
Kapacita | 3 cestující |
Délka | 7,9 m |
Rozpětí | 11,7 m |
Výška | 2,7 m |
Prázdná hmotnost | 1 009 kg |
Maximální vzletová hmotnost | 1 633 kg |
Kapacita paliva | 348 l |
Pohonná jednotka | 1 × Continental IO-550-N, 6-ti válcový BOXER, 230 kW |
Vrtule | 4-listá |
Výkonnost | |
---|---|
Cestovní rychlost | 339 km/h |
Pádová rychlost (plné klapky) | 111 km/h |
Dolet | 1 943 km |
Dostup | 5 300 m |
Stoupání | 6,5 m/s |